Cadira, dissenyada per Sanserif Creatius i realitzada per Deferro
7042
post-template-default,single,single-post,postid-7042,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-2.2.9,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,vss_responsive_adv,vss_width_768,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-21.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Cadira, dissenyada per Sanserif Creatius i realitzada per Deferro

Cadira, dissenyada per Sanserif Creatius i realitzada per Deferro

Sanserif-Esencia13-peinetaB

Una cadira de forja que revoluciona l’estètica dels seients tradicionals inspirant-se en els complements de moda femenins que antigament es fabricaven en carey

La galeria Unamo by The River (Passeig de la Ciutadella, 11 – València) acollirà durant la setmana de la Fira Hàbitat València la presentació de Kushi Chair, un innovador seient realitzat artesanalment amb forma de Peineta Flamenca, i que forma part d’una exposició col·lectiva de projectes innovadors de nous talents del disseny vinculats a la València Disseny Week.

Aquesta peça, dissenyada per Sanserif Creatius i realitzada pels artesans castellonencs Deferro, s’inspira en els referents folklòrics que major penetració tenen als mercats internacionals per apropar la capacitat tècnica dels creadors i artesans locals a nous països.

L’equip dirigit per la dissenyadora Ana Yago va apostar per convertir un ornament femení per al cabell -la peineta- en un seient icònic, amb forta arrel espanyola i que incorporés diverses tècniques productives per demostrar la versatilitat i qualitat dels artesans locals. De fet, Kushi Chair –cadira peineta- és una evolució del cos convex i el conjunt de pues que s’encaixen sobre la trossa que configuren una peineta, però adaptada a les formes funcionals d’un seient contemporani en el qual preval l’estètica i la comoditat.

La cadira peineta, realitzada en forja, presenta 5 potes -3 posteriors i dos frontals- la disposició dels quals equilibra i reforça l’estabilitat del seient, al mateix temps que mantenint la configuració dels complements que antigament es fabricaven en el carey procedent de la closca de les tortugues.

A més, i per reforçar l’impacte estètic i la identificació amb la tradicional peineta flamenca, s’ha encunyat un dibuix en el respatller del seient inspirat en les arrels ornamentals i la decoració floral de la indumentària de les festes josefinas –Les Falles-, amb l’objectiu de conjuminar referències culturals valencianes i espanyoles en un mateix objecte amb un equilibri perfecte.

Aquesta peça s’incorpora a l’univers objectual que han anat desenvolupant els dissenyadors Sanserif Creatius en col·laboració amb artesans d’Alacant, Castelló i València, i que, en aquesta ocasió, es presenta durant la València Disseny Week, en l’exposició col·lectiva en la qual també participen Vicente Gallega, amb les seves cadires Stick i Linea; Aurora Saez (Fruitelàstic), Ángel Saez (d’drac), la plataforma Paral-lel de l’Escola Superior d’Enginyeria del Disseny (UPV); Salvador Bru i Nueve Estudio.